Vem är Emma?

Myself

Emma Eriksson, 19 år, Stockholm.
http://emmaeriksson.wordpress.com
http://flickr.com/photos/hagelstorm

Vem är Emma?

Studerar (första året) IT, medier & design på Södertörns Högskola söder om Stockholm. Ord som beskriver mig och min värld bra är fotografi, canon, sagor, drömmar, redigera, skriva, jordgubbar, sommar, pyssla, kent, veronica maggio, sommar, kreativ, nyckelben, pojkar, lockar, umgås, patrick wolf, skulderblad, fika, busig, moln, kaniner, höstfärger, the oc, filmkvällar, mumin, resor, noah and the whale, konserter, klänningar, kjolar och ja, det finns så himla många ord som skulle kunna stå med.

Varför är du fotograf?

Fotografi är min passion, inte bara att fotografera själv utan också låta mig inspireras av andras bilder genom att titta på dem. Man utvecklas hela tiden som fotograf och man väljer att utmana sig själv. Att hålla kameran i handen är en väldigt härlig känsla...

Bästa fotominnet?
Jag har nog rätt många minnen. Först och främst alla konserter och festivaler jag plåtat, ett annat minne är när jag höll min nuvarande kamera: Canon EOS 5dmk2 i handen för första gången, september 2009. Det var verkligen kärlek vid det första ögonkastet kan man säga!

6 kommentarer:

  1. Välkommen Emma! Roligt att du ville joina :)

    SvaraRadera
  2. Så skoj att du ska vara med här :D

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha :D Det ska bli ett trevligt äventyr!

    SvaraRadera
  4. ser fram emot dina bilder emma! fotopass till way out west och popaganda säger du.. ansökte du med någon uppdragsgivare i ryggen? eller hur lyckades du få tillgång till dem?

    SvaraRadera
  5. Viktor: Jag ansökte med någon "uppdragsgivare i ryggen"! Jag menar, det är väldigt svårt att få det som privatperson men man kan försöka!

    SvaraRadera