Hej, jag är ny här jag med. Jag heter Oscar Berggren är frilansfotograf och pluggar till landskapsingenjör.
Bor för tillfället i Malmö. Vill man kan man också se foton av mig på rockfoto.nu eller vihadeingetval.tumblr.com

Beskriv dig själv med tre ord?
Envis, stökig men välmenande.

Varför är jag fotograf?
Jag föll för grupptrycket... Nej i ärlighetens namn så har jag alltid haft ett stort intresse för färg och form. Så jag lyckades tjata till mig en enkel nikon kompaktkamera i present när jag var tolv ungefär. Sen dess har fotot alltid varit närvarande mer eller mindre.

Bästa fotominne?
Det finns många, dels när jag fotat fantastiskt bra band (till exempel Bob Hund, Converge, Cult of Luna eller Phoenix för att nämna några) och dels när jag varit ute runt vättern på somrarna och fotat med mina vänner.


7 kommentarer:

  1. Så skoj att du också är med! =D

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! :)
    Vi borde ta en öl någon dag eller något sånt förresten, det är ju ändå inte speciellt långt mellan Lund och Malmö!

    SvaraRadera
  3. Ah, de är kul att du är här! Det är kul att alla nya ville vara med och bidra, välkommen!

    SvaraRadera
  4. Oscar, det är det verkligen inte! Vi kan säkert fixa det någon dag!

    SvaraRadera
  5. Jättekul att du är med Oscar :)Förresten...I sommar, när jag är i Falsterbo&Malmö borde ni dricka öl med mig också :)

    SvaraRadera
  6. Det får vi absolut styra upp!

    SvaraRadera